SUPERCărţi online

vineri, martie 9

Anexa gospodărească


Mai în urmă cu ceva timp, un client mă contactează pentru proiect la  construirea unei anexe gospodăreşti. Ok. Ne apucam de discuţii, desene. Omul vrea garaj pentru 2 maşini şi magazii. Pe principiul „nu te lăţi broască-n tău că nu-i tăul tot a tău” ajungem la un perimetru construit de 5,40 m/ 8,60 m. Dar cum era nevoie de spaţiu mai mare pentru magazii, garajul ocupând aproape toată suprafaţa construită, propunem  să construim o mansardă.

                Mă apuc de lucru, planuri de situaţie, de încadrare în zonă şi hai la primărie pentru Certificat de Urbanism. Acolo surpriză. Nu se pot construi anexe pe două niveluri. De ce?  Au primit indicaţii de la Inspectoratul de Stat în Construcţii, prin inspectorul responsabil de zonă, că anexele gospodăreşti au regim de înălţime parter.

                Având numărul de telefon al inspectorului, îl sun. Acesta cu un aer superior, mă îndrumă să citesc Legea 50/1991. Întreb inspectorul „ atunci ce denumire sa-i dau?” zice „casă de locuit”. Rămân perplex, casă de locuit de 5,40X8,60 m. la care parterul e ocupat de garaj. Sunt de acord ca se poate construi un apartament pe aceste dimensiuni, dar totuşi aici vorbim de locuinţă la curte nu de apartament la bloc.

                Închid şi zic „hai să mai văd odată legea”. Sunt şi eu un biet om şi normal să am „scăpări”. Iată ce specifică în Legea nr. 50 (r2) din 29/07/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii. la definiţii:

                Anexe gospodăreşti

    Construcţiile cu caracter definitiv sau provizoriu, menite să adăpostească activităţi specifice, complementare funcţiunii de locuire, care, prin amplasarea în vecinătatea locuinţei, alcătuiesc împreună cu aceasta o unitate funcţională distinctă.

    În categoria anexelor gospodăreşti, de regulă în mediul rural, sunt cuprinse: bucătării de vară, grajduri pentru animale mari, pătule, magazii, depozite şi altele asemenea. În mod similar, sunt asimilabile noţiunii de anexe gospodăreşti şi garajele, serele, piscinele şi altele asemenea.”



                Mă întreb ce lege a citit domnul inspector, pentru că aici nu se specifică „ regim de înălţime, suprafaţa maximă construită, înălţimea la streaşină”, lucruri care mi le-a imputat că nu le ştiu deoarece „nu am citit Legea”.

                Comentariile sunt de prisos. Cât timp birocraţia este în floare, cât timp birocraţii te lasă fără replică, iar dacă le atragi atenţia că greşesc te plimbă pentru fiecare foaie, cuvânt sau virgulă din proiect, eviţi „contrele” şi pleci capul „ da domnule, o să citesc Legea”. O spun ca păţit, o problemă cu regimul de înălţime a unui gard dar asta-i altă poveste. Într-o altă postare vă povestesc.

Un comentariu:

  1. Am patit-o si eu. Nu exista nici o referire in Legea 50 la regimul de inaltime a-l anexelor gospodaresti, exista doar angajati incompetenti la birourile de urbanism si inspectori pusi in functii pe criterii politice.

    RăspundețiȘtergere